خواص آب برنج
نوشته شده توسط : آذر

خواص آب برنج

خواص آب برنج , خواص آب برنج برای مو , خواص اب برنج برای چاقی , خواص آب برنج برای پوست چرب 

آب برنج (به انگلیسی : Rice juice یا Rice water) مایعی شیری رنگ سرشار از نشاسته است که در نتیجه ی آبکش کردن برنج پخته شده یا برنج خیس خورده به دست می آید.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص آب برنج برای جوش پوست چرب و رشد مو و چاقی و نوزاد و کودکان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبیعت آب برنج

طبیعت آب برنج معتدل و خشک می باشد. آب برنج سرشار از آنتی اکسیدان، انواع آمینو اسید ها، ویتامین های خانواده B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و مواد معدنی از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، سلنیوم و مس می باشد. آب برنج قرن هاست که توسط مردم کشور های چین و ژاپن برای شستشوی موی سر و زیبایی پوست صورت استفاده می شود.

خواص آب برنج برای مو

اینوزیتول (نوعی کربوهیدرات) موجود در آب برنج باعث تقویت فولیکول های مو شده و به درمان ریزش مو کمک می کند.  آب برنج دارای خواص نرم کنندگی و صاف کنندگی بوده و به عنوان نرم کننده ی مو استفاده می شود. ماسک نرم کننده آب برنج نصف فنجان آب برنج را با ۵ قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی مو ها خوب ماساژ دهید و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید. مقادیر بالای اسید های آمینه ی موجود در آب برنج باعث تقویت ریشه ی مو و افزایش رشد موی سر می شود.اگر دچار موخوره و ریزش مو هستید دیگر نگران نباشید. فقط از آب برنج به عنوان ماده‌ای برای شستشوی مو استفاده کنید و مو دوباره سلامت خود را به‌دست خواهد آورد.

آب برنج و اسهال

برخی از مردم ممکن است معتقد باشند که آب برنج هیچ خواصی ندارد. با این حال، آنها هنوز هم چیزی در مورد این ماده‌ی مغذی نمی‌دانند. مواد مغذی موجود در آب برنج، به بدن شما کمک می‌کند تا سلامت خود را حفظ کند. حتی ثابت شده‌است که آب برنج به درمان معده و مشکلات مربوط به دستگاه گوارش کمک می‌کند و اسهال را کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید با اسهال مقابله کنید، به طور منظم آب برنج مصرف کنید.

خواص مصرف آب برنج

مقادیر بالای مواد مغذی و کربوهیدرات های موجود در آب برنج به افزایش انرژی بدن کمک می کنند و عملکرد افراد را بهبود می بخشند. آب برنج قابلیت تنظیم دمای بدن را دارا می باشد، به شما پیشنهاد می کنیم که برای درمان تب بالا مقداری آب برنج بنوشید. اسید های آمینه موجود در آب برنج علاوه بر افزایش انرژی بدنسازان و ورزشکاران باعث بهبود عضله سازی در بدنسازی می شود. مطالعات اخیر نشان داده که آب برنج به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.نوشیدن آب برنج به دلیل مقادیر بالای کربوهیدرات و نشاسته ای که دارد می تواند به چاقی بدن و در نتیجه چاق شدن صورت کمک کند.

خواص آب برنج برای پوست

آب برنج یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی برای کاهش چین و چروک صورت و چروک دور چشم بوده که به جوان سازی پوست صورت کمک می کند. علاوه بر این آب برنج برای کاهش لک های پوست صورت که با افزایش سن ایجاد می شوند هم مفید است. آب برنج به دلیل مقادیر بالای آلانتونین موجود در آن دارای خواص ضد التهابی بوده و به کاهش منافذ پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. آب برنج به عنوان یک تونر طبیعی پوست عمل کرده که با افزایش جریان خون در پوست باعث صاف شدن و درخشان شدن و روشن تر شدن رنگ پوست صورت می شود. آب برنج یک آبرسان قوی است که باعث نرم شدن پوست شده و به درمان خشکی پوست کمک می کند، همچین آب برنج یک روش طبیعی برای درمان پوسته پوسته شدن پوست می باشد.

آب برنج و یبوست

آب برنج با توجه به مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که دارد، به سلامت سیستم هضم کمک می‌کند و مانع بروز یبوست می‌شود. علاوه بر این، برای بهبود سلامت سیستم هضم، ممکن است مجبور به مصرف غذاهای غنی از فیبر باشید.

خواص آب برنج برای نوزاد , خواص اب برنج برای کودکان , خواص آب برنج برای رشد مو , خواص آب برنج برای جوش صورت

آب برنج و رادیکال‌ های آزاد

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف مواد غذایی مناسب و درست به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. برای مقابله با رادیکال‌های آزاد، شما باید غذاهایی را که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوان هستند، بخورید. از این رو، با توجه به وجود ویتامین C و ویتامین A در آب برنج، می‌توانید آن را برای جلوگیری از بروز آسیب رادیکال‌های آزاد که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و محیط بد ایجاد می‌شوند، مصرف کنید. در غیر این صورت، کمبود مصرف ویتامین‌ها ممکن است به بروز چندین مشکل سلامتی منجر شود.

آب برنج یک اسکراب طبیعی

آب برنج به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل می کند و با لایه برداری از پوست صورت به پاک سازی پوست و روشن تر شدن رنگ پوست کمک می کند. ماسک آب برنج و روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری آب برنج را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کنید و با یک پد پنبه ای به مدت ۳ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

حفظ جوانی و طراوت پوست

علت اثرات محیطی و بالا رفتن سن، پوست هرچند به آرامی، اما مطمئنا کدر و پیر می‌شود. به همین دلیل بسیاری از آدم‌ها برای کند شدن روند پیری مواد غذایی مفید و مغذی و مکمل مصرف می‌کنند. از سویی دیگر، بسیاری از آدم‌ها به مواد و درمان‌های طبیعی روی می‌آورند. یکی از این مواد آب برنج است که هم پوست را نرم و زیبا می‌کند و هم سبب حفظ جوانی و طراوت آن می‌شود.

مضرات آب برنج

افراد مبتلا به بیماری های دیابت ، آسم و کولیت و همچنین افراد چاق نباید در مصرف آب برنج زیاده روی کنند. زیاده روی در مصرف خوراکی آب برنج باعث سردرد و افسردگی، سستی و ضعف بدن می شود.

مطالب مرتبط

خواص برنج





:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: